Saturday, June 16, 2012

Pencuri yg Sengal.

salam.

Khamis lepas rumah masuk pencuri.
Time tu sy n hubby kat tempat keje.
Puncanya Paklong lupa nak kunci pintu blakang lepas lawat nenek.
Nasib nenek dok dlm bilik berkunci tak diapa2kan.

mangsanya bilik kitorg..habis semua digeledah..ape pencurik tu ingat
saya ni ada simpan duit ribu riban ke dlm bilik..
abis buku bank berterabur..mesti pencuri tu hampa bila tgok buku bank kami..ekekeeke..
kl tak mesti dia dtg lagi dengan kami2 sekali dicoleknya..Nauzubillahiminzalik!

apa yg hilang??seutas rantai n cincin berbatu zirkon..tapi silapla pencuri,semua tu zhulian..hakhak..mesti putih mata dia bila nak tebus kat kedai emas..hakhak
tapi ralatnya cincin tu sy beli time awal bekerja dulu..kira duit gaji pertama la..
gelang tu plak sentimental value sbb akak bagi..


n paling tak bole bla bila pencuri itu mengambil duit tabung saya..
yg SENGALNYE nyer lagi la adohai punnnn..napela ko amiktabung strawberi sy wahai pencuri..SENGAL!penat tau mengumpul2 kengkonon dekat raya bole la tukar duit singgit2..tak der rezeki la tu namanya kan..sabo2

yg lain2??takde..tapi yg peliknya yg rendah2 je dia geledah..duit 1juta USD kitorg kat(nampak no menipunyeee) blah atas almari xdiamik plak..hakhak..selamat la walaupun 50USD..dia takkenal kot duit USD..kehkeh..kenal RM jek..

Lepastu,sy ni mmg letak air masak i botol atas gerobok solek kat kepala katil-abis tumpah semua atas katin n basah la cadar2 tu..eeee...curik2 jek la..xyah ar tumpahkan air..
pastu,prune sy terbukak xditutup..nasib semut tak masuk..ape dia ingat sy ada letak jongkong emas dlm bekas prune tu...ggrrrrrrrrr

So,disebabkan yg rendah2,suspek utama adalah budak yg bertubuh kecil..haha..
tapi,biarlah..mungkin betul juga kan..mungkin tak.Tak baik kan menuduh2 ni..tp kenapa dia mcm takut2 n larik2 bila nampak kitorg???haha,..tettttt
Mencurik siang,kan ke SENGAL tu..ish3..


alahai tabung strawberiku...sadis..

mungkin ni la cara Allah nak bersihkan harta sy..redha n pasrah..=)

**da pasang engsel mangga da..2 lagi tau mangga en hubby pasang..hahahaha..

3 comments:

Sheila Radzi said...

Nasib baik nenek x apa2 ye,alhamdulillah, sy dok larkin idaman. Perasan eh? Slalu dtg larkin idaman ke?

Fainie said...

i pun tak semena2 pasang selak kt bilik.hahha.. precaution action

Riana said...

sheila>dulu masa nak kawin pernah survey rumah kat sana..he..at the end,duduk rumah nenek kat kmpg melayu..ihihi..

beb>kena ada selak!bahaya mlm2 kl perompak masuk.