Tuesday, July 17, 2012

Fischer Rocker Biru..

Assalamualaikum..
Nak gak citer pasal Rocker yg tetibe aku terbeli.

Asalnye tgok kat blog Alyn..
Masa tu dia offer beli harga whole sale..
And masa tu pun aku tak de hati lagi nak beli..
Mungkin masa tu baby dlm kandungan ni pon baru 4 bulan.
And pk2 mungkin bole beli bila lepas pantang.
Selain memikirkan harganya yg vog the vast la kan -bagi aku-
so,aku buat tak tau je ngan rocker yg alyn offer tu.miehehe

Pastu bila baby dah start masuk 5 months,
aku ngan MrNaz semakin rajin n beriyer kekedai2 baby sekitar JB ni..
Pantang tau ada port mesti serbu..
Tapi serbu tgok je lakan..
xd maknenyer nak nyoping bagai awal2 ni -walau dlm hati kl bole nk ngankut semua-
Maklumler we all kan dok 'menumpang' rumah nenek..
so,bilik n segala bagai brg da penuh memenuhi ruang bilik kami..
termasuk hadiah kawin yg sumbat sana sini tepi kanan bawah katil..sob sob..
-tu belom angkut semua yg ada kat rumah mak-
*bukan riak hadiah byk tau..haha..
Bila dah dok masuk keluar kedai baru ler tau harga FP Rocker tu mahal giler kat luar.
RM349..gilesssss..mmg terkedu anak tekak jap la kan..
Tapi tak tau nape time tu xtersuara plak kat MrNaz pasal rocker ni..
Mungkin sbb taknak dia tension kot memenuhi kehendak aku ni-bajet solehah..hahaha-
-tu aku tak cite lagi breast pump punye harga-
So,bile teringat blog alyn tu mmg rasa nyesal gile xorder..
pastu baru sibuk2 tanya ada lagi tak padahal memang dah terang2 dia mention-SOLD OUT-
ehehe..
Pastu terjumpa plak Jaja nyer page..
xtau nape mcm ada satu tenaga yg membuatkan aku nak beno ngan bnda tu bila da tau beza harga 150 dr kat luar-bykla tenaga ko padahal napsu..ngehh-
Sesaje citer n tunjuk Rocker tu kat MrNaz n citer pelbagai evidence2 kenapa nak kena ada,,siap tunjuk gambor sorg mbr yg anaknye comel je biler dlm tu..n last skali beza harga la kan..tetibe dia kata,nak beli,beli je..xyah pk pk..-sbb time tu baru gaji-..haha..ape lagi,sungguh gembira hati aku n MrNaz trus soh pm jaja n confirm beli..yeahhhh..da beli..dlm 3 hr rocker tu pun sampai kat opis MrNaz n MrNaz siap wat surprise lagi letak rocker atas katil time aku msk..bila siap masak masuk bilik ape lagi,melonjak kegembiraan la aku bila tau rocker dah sampai-rocker je pon kot-

So,akibat xsabor,kami keluarkan rocker n berangan testing2 nak pasang.
Kononya takut part tak cukup la kan..
Last2 bila da kuarkan xgeti nak fix balik masuk kotak..
Terusla aktiviti pertukangan skru2 siap semua pasang..haha..
bayangkanla bila da benda tu berdiri,xke naluri keibuan aku mula terserlah..
haha..masa tu baru rasa betul2 aku da nak jadi 'mama'..
seriously tak tergambar perasaan time tu..
Perasaan bercampur baur..
MrNaz pasang n aku menyaksikan sambil baring atas katil tanpa suara..
shahdu la kononnya..ihi-dapat ke aku ni jadi mama yg baik nt-
InsyaAllah kan..Segalanya akan berakhir dgn baik =)

Masa pasang tu aku perasan,eh..gambar anjing la..
Kat bahagian tempat baring tu..
Tapi tak perasan sgt sbb kartun..so xla terang2 tu anjing..
cuma bila belek2 memang sah2 anjing.memula ingat teddy bear..
Tapi teddy bear mana ada jelir2 lidah keluar..ahhahahaa..
Maaflah kl korg rasa xd pape tapi aku ni xbole skit nampak figura haram ni..ahhahaa
MrNaz pun ckp dia xperasan sampaila sy bgtau..ingatkan singa..
Takpela,nantikan bole cover ngan comforter kecik..masalah kecik je pun.
Bila part nk pasang gantung2 tu,aku perasan lagi sekali..
yg gntung2 tu sekor kucing n sekor anjing..
aduhaila nye ponnnnnnn...
So aku bagi idea kat MrNaz,nt beli marker tambah misai kat muka anjing tu..
hahaha..kire xla nampak tu anjing kan..ehe..
Settle problem,xyah complicated..
Last2 kain biru rocker tu simpan dlm almari baju,plastik tu sumabt tepi katil.haha.
Actually tak sabar nak pasang batery,tapi takkanla kan..
aku ckap kat MrNaz,tgu Baby rasmikan =)

Memula mcm ralat tak dapat yg hijau biru-kononya lagi uptodate la kan..
Tapi bila baca komen aty pasal rocker biru tu lagi best..sangat2la suke n xnyesal..
TQ aty for review =)

So,tak sabar tgok baby baring atas tu..
N xsangke,dlm byk2 benda,rocker tu adalah yg first skali aku beli..
bole??haha

No comments: