Monday, July 16, 2012

Maternity Dress vS Sarung Kusyen Raya..

Assalamualaikum..
Selamat Hari Isnin..
Semoga Hari ini penuh dengan keceriaan..

Betul ke eja kusyen tu camtu??haha
Layankanjela k..

Sabtu lepas aku tak keje..so,masa utk berjimba2 ngan MrNaz tersayang.
So,pepagi dah bangun dan prepare sarapan nenek..
Nenek pesan beli sarung kusyen n cadar utk raya..
erk..da nak raya ek..haha..sbb dlm kepala ni just ingat hari sabtu ni puasa..hhaha..
(menipu no,cakapjelakan ko tu nak raya lebih)..
Yela,xsabar wey nak puasa kali pertama ngan hubby tersayang..
Sblm ni terkejar2 kot nak berbuka sblm kawin aritu..dahla JB ni jem memanjang time2 puasa.kekadang sampai gaduh2 sebab nak bukak puasa sama2 punya pasal.
so,tahun ni bahagia la..lambat2 pon depan mata =)))))..bole sahur sama2 n buka sama2....ee..xsbaar nye..

Alhamdulillah rejab aritu dah training bangun sahur sbb MrNaz rajin puasa Rejab aritu..(Syaaban plak kurg skit puasanye..ehe)..so,kire kekuatan mental nak bangun pagi memasak n bersahur tu dah tersedia la sejak awal..

Kekuatan fizikal pun da di 'test drive' utk masak lauk berbuka..tapi tme tu hubby jek puasa,aku xpuasa..larat tak larat ngan baby comel yg makin besar ni, aku gagahkan gak masak time balik keje..xsama tau masak hr biasa ngan masak utk berbuka..masak utk berbuka ni tekanan dia lebih skit lagi2 bila dah start dengar org ngaji kat masjid..adehai la..ni puasa nt nak ngadap 2 org punyer semangat berkobar2 nak bukak puasa ngan perut dah semakin berat ni..aritu hubby je puasa..ni nenek mesti cuba sehabis baik punye berpuasa..alahai baby,selamat bersilat la ngan mama utk masak bulan ramadhan nt..haha..ha?beli je kat bazar ramadhan??erkk..beli mungkin beli la..kuih manis2 ke,ayam percik ke..murtabak ke..tapi,yg basic tu cam xberapa selera kl nak beli kat luar..mesti nak masak..walaupun xla sedap mana aku masak ni..haha..Takpe,moga ngan berkat ramadhan n baby dlm kandungan ni,segalanya dipermudahkan..=)

ape kes plak mcm lari tajuk je aku membebel ni..haha..

So sabtu lepas dah menunakan hajat nenek beli kusyen jkr utk nenek yg baru.
Aku pun da lupa istilah sarung kusyen melengkong tu..aku sebut kusyen melengkung..haha..lupa nama dia jkr size..so,g kedai amoi kat bandar kota tinggi masuk2 tanya sarung kusyen melengkong..'OOoo..itu JayKeyAL ada punya..pilih2..nak yg mulah ini..60 saja..tapi jahit biasa xd jahit tepi..yg cottan ini satu latus enam puluh..kain sedap n kualiti..yg ni pula kain kualiti,tahan,,siap jahit tepi..ha,ini 95..'..sok sek sok sek ngan hubby,hubby pegang yg cottan..aku terus reject..xnakla..plain je..xberseri lansung.takut nnek xsuke..so,aku pgg yg bunga2..cari kaler gold bunga kuning..yg medium price..siap ada jahit tepi..yela..JKR kusyen tu kan kl kain xkualiti,xd jahit tepi,maunya setahun pakai dah koyak rabak..so,amik yg tu..tawar2 dapat 78..hamikkau..haha..'Okeyla Olang tua2 suka ini colak'..haha..so,amik cadar single sbb kat bilik depan ada 2 katil single,so,1 cadar 15,2 dapat 30..total 108..mane dapat gini kl kat JB tu..huhuhu..xyah pk2 nak gi kedai lain da..tapi sepanjang nak melangkah ke kedai tu mmg juling bijik mata ni tgok baju2 raya 'mini kelantan kota tinggi ni..'..tapi aku gagahkan je la kaki ni jalan sbb sakit hati giler tgok baju kurung cantik2..arghh..xley pakai baju kurung raya ni..uhuhuhu..so,mission setle..terus shoot ke Jusco Tebrau..nak carik baju ngandung plak..Hubby kata,nasib sy ada kl tak mesti sampai skrg belom siap pilih sarung tu kan..haha..yela..tapi tgok ni baby ni..xlarat dah ler nak berjalan..haha..xtau la nape mmg cam da xd tenaga time jalan kat kota hrtu..YaAllah baru nak masuk 22 mgu kot aku ni..mcm mana la gayanya bila dah 8 bulan nt..siap ada hati nak g baby fair bulan 10 nt..ke,aku kurg vitamin ni..erkk...

So,di jusco tebrau -larat lagi gagahkan diri- nak sopping punya pasal..
terus naik level 2 g Scarlet cari maternity blouse..pilih2..nak M ke L ek bang..tanya aku kepada hubby..mcm besarla L..-jgn nak perasan bole tak syg..-..yela2..L..haha..serious bila tgok seluar n baju yg aku dah pilih tu rasa cam besar giler..tapi bila dah test sarung.YaAllah,memang sesuai da..besar gilerrrrr da badan aku ni..-sambil pasang niat tak sabar nak kuruskan badan lepas bersalin..-haha..
Beli seluar yg lembik tu colour hitam..so bole pakai ngan mcm2 blause sbb colour hitam kan..xyah da pening2 pasni xd baju ke ape sbb aku mmg banyak blouse yg bole dipakai time2 preggy ni..baju pun siap nursing blouse yg siap ada zip blah dlm..so,bole pakai bila da d baby..berbaloi..pastu menyinggah carik maternity bra..wah..sgt best..aritu xd pon stok nursing bra tetibe da melambak..cam tau2 jek aku memerlukannya..so,pilih pilih..saiz ape ek..aduhai..tgok cam kecik tapi takut mata yg ralat paralaks..haha..so,amik 1 je dulu kl ok nt beli lagi..berbaloi beli nursing bra lps ada baby bole guna terus utk bf ngan mudahnyer..insyAllah..so,investment for maternity closet ni sgt penting so,xd la simpan je kan lepas dah bersalin pon..bole pakai insyaAllah sampai anak 5..miahaha

masa kat jusco ni aku rasa adela 5x aku ulang alik g toilet..adehhh..sabar..sabar..

lps tu,lokasi wajib..toysrus..MrNaz ape lagi kan,kena update dia nyer collection..ha..skrg tak sepat nak belek collection dia,meh aku tarik gi kat part brg baby..hahahaa..dok bebel kat dia ni nak kena beli nt..tu nak kena beli nt..terus lupa dia kat transformers tu..hahahaa..tapi kejap jela..pastu ingat balik..hiiii..
So,tgok brg2 baby kat situ..memang baik beli online je kot murah..he

Ada 2 3 kedai baby yg semakin berkembang pesat kat jusco ni..mmg kena serbu la bila nak shopping nt..setakat ni belom ada kekuatan lagi nak beli..mcm awal sgt..lepas raya kot..insyaAllah..=)

So,our last destination,Harris..seriously kaki dah rasa kejang2..memang xlarat nak berjalan..so terus ke area buku kanak2..duduk bersila terus kat situ tempat budak2 baca buku..memang xterkawal da kesakitan kat peha ni.sempat capai buku fairytales..ah..fairytales pon fairytales la..layankan aje..ada sorg budak lelaki siap jeling2 aku baca buku tu..haha..en hubby ntah da kemana membelek buku..dlm setengah jam berteleku kat situ,capai plak buku 'angkasa lepas' yg aku bole capai dgn tgn dari tempat aku duduk tu..erm..bacala..bole jana minda baby..haha..
Hubby duduk sebelah dah tgok2 jam,terus bangun..singgah jap kat rak buku2 agama..niat hati nak carik buku diari hamil..tapi xjumpa..nampak buku nama2 baby ngan surah amalan.cakap kat hubby,cuba try cari nama yg lain..mana tau ada lg best.haha..-kitorg da de 1 nama pilihan-..sambil menyelak2 muka surat n hulur buku tu kat hubby..tiba2 seorg ibu memanggil2 anaknya dgn nama yg kitorg dah pilih tu..terus tutup buku tu n hubby buat muka dgn isyarat 'see'...haha..so,xyah pilih nama lain da..mcm kebetulan tapi kitorg cam yakin je kot tu nama yg terbaik utk baby nt..hihi..-cam yakin je ngan scan kat putri tu kan..ihihi

balik..sambil we all dok ulang2 cerita pasal nama baby n teriakan seorg ibu tu tadi..serious cam miracle pun ada..=)

'still panggil 'baby' je lagi..tak sabar tgu baby peluk baby n panggil nama dia..=)

2 comments:

malynd_anggun said...

salam perkenalan...asal jb ke? hehe

Sheila Radzi said...

Saya dr raid syahmi 17w dah panggil nama dia,hehe. Skrg raid syahmi,kalau tgh main ke tgk tv ke,dgr je pggl nama dia terus pusing,hehe. Mungkin dr dlm perut asyik dgr nama tu je,haha..pegi jusco tebrau gak td,tp brg agak mahal kan kat butik2 tu. Selama ni sy shopping bj raid syahmi kat parkson,hp..