Wednesday, August 29, 2012

1st Raya with Hubby with my 27 weeks baby =)


Salam aidilfitri semua..dah raya ke11 nak masuk kedoblas..
baru terhegeh2 nak n3 raya..haha..dr xd kan..
So,ni 1st raya sebagai isteri..walaupun aku kawin bulan syawal tahun lepas,
tp sambut raya kira ni la 1st time ngan hubby tercinterr,,,hehe

Tujuan n3 ni nak mememorikan gambar2 raya..kl tak ntah berterabur mana kang kl tak masuk dlm blog..tupun campur2 cilok dr org..hahaha

1st Raya..
Pepagi buta dah bangun wat lodeh..
Actually mlm raya tu kat rumah mak abah..subkan lauk raya dr kota tinggi..hew hew
Tapi mak kata lodeh xle masak awal,nt basi..so..aku terpaksa wat lodeh sendiri..
berbekalkan segala bahan dr mak..ngelat kan..sampai bawang pon da siap tgl blend jer..hahahaha..so,secara tak sengaja aku telah tau mcmana nak wat lodeh tu..heee..tahun depan da bole buat sendiri..eh..tahun depan raya umah mak abah so,goyang kaki tgl makan la..kahkah..sambil2 masak bersama MIL & SIL, kejut hubby mandi solat bagai..n tanpa aku sedari kol730 dia da siap pakai samping..baru kengkonon nak feeling2 pakaikan samping ngan butang baju melayu..tup tup dah siap tgl carik songkok jer..alahai suamiku..tp buat2la betulkan samping and butang baju xnak lepaskan moment pertama pagi raya la kengkononnyerrr..haha..so,sbb hubby xmau makan sblm solat,buatkan dia hot choc cadbury..peh..apekah sesuai pagi raya minom hot choc..bantaila labu asal hubby x lapor time solat..so,hubby g solat baru la aku mandi n bersiap2..hubby balik ngam2 tgh pakai tudung..=)..makan2..tacap2 lagi..amik gambar..

jeng3..mummy to be ngan papa buyong..haha..same mengembang la kami..

sy dan hubby


sy hubby n FIL..



Dalam sejarah, ni la kali pertama tido pada ptg hr raya pertama..lepas melawat kubur dan ke rumah beberapa family terdekat,kami bercadang nak ke Muar.Tapi nenek tak sihat dan akhirnya kami membatalkan niat..dan akhirnya masing2 kepenatan dan tido..hahaha..penangan cuaca sgt panas dan kesan minom ais bersama air gas..hamikkau..lepas asar bole plak aku ngan hubby g round JB tak tentu hala..huhu..mlm tu aku xlarat n terbaring jer..serba salah gak sbb tak dpt tolong MIL layan tetamu..tp serious memang xlarat..Memula rasa mcm pelik je ngan raya aku kali ni,tp sbb hubbyla sorg yg br kawin diantara adik beradik,so,xd budak kecik memeriahkan suasana kami..insyaAllah tahun depan mesti meriah kan..heee..

Raya ke2..tghari baru gerak ke rumah my family.
Tapi takde gambar..raya ke2 aku duduk kat rumah jer..
Dan raya ke3 bersambung raya lagi..singgah ke rumah family hubby kat muar..sgt2 ralat sbb lupa nak snap picture..aduhai..

So,yg ni kat kampung emak..we all bermalam kat sini..
Dan ni hasil gambar raya ke4..


hubby dan sy



orkid purple..haha..kembangnyer aku..


love hubby


anak abg..


Raya ke5 aku da start keje..boring je kan..sbb cuti abis dok mc masa awal preggy hrtu..n annual leave dah guna utk checkup..so,apekan daya,amik 1 hr je upl..abis gaji aku shot!Jumaat ptg,pecut semula umah emak abah kat kota tinggi..nenek takde..stay umah paklong..bole la aku berdua2 an sesuka hati ngan hubby..so,plan balik jumaat tu nak jumpa abg n akak aku sekeluarga sblm diorg balik umah masing-masing.

Tapi bila aku sampai masing-masing da sibuk nak balik..kl iyerpon,tunggulah aku duduk dulu manja2 jap ngan anak2 buah aku..memang sentap giler masa ni..aku terus masuk toilet melalak sepuas2nya tanpa bunyik..tau tak macammana melalak tanpa bunyi..tersedu2 aku dlm toilet..kuar2 toilet mata merah2 terus amik wuduk solat mgrib..hubby bole xperasan time tu..maybe diorg perasan,diorg pending la skit..ntah..aku mmg sentap..dahla aku xpuas beraya ngan diorg lagi,xpuas manja2 ngan ank2 buah aku..lagi2 amir ngan aliya..sbb diorg da nak balik KL..waaaa...takpela..aku ada baby nanti tak heran da xd sentap2 da..tgokla-emosi melampau..hahahahaha...

-baru aku perasan xd gambar raya ngan diorg..sadis giler..mentang2la aku raya umah mertua..waaaa..ketidaklaratan aku membawa perut menyebabkan aku lupa segala..padahal selalu aku la hantu bergambar..sadis betollll..-

sabtu,jejalan ke rumah sahabat lama dr zaman kanak2..aku suka sgt gambar2 ni..yela ko..camera laki dia canggih..maunyer xlawo gambor..hahhaha..comel kan alya maisarah..baby mbr aku ni..baru 6 bulan da merangkak tau..=)

comelkan yaya..ada gaya kan jadi mama..ehhehe


hubby dah botak..


sahabat dr kecik..zeha..


kesimpulannya..raya tahun ni tetap best walaupun aku mmg xlarat nak beraya ke rumah2 yg aku biasa raya..adelah..tp tak semua..baru 2 3 rumah dah mula sengal2 badan..takpela..yg penting kemeriahan terasa bila ada hubby..=)
-------------------------------------------------------------------------------------

Baby?
Masa raya 27 weeks..ni dah nak masuk 28 weeks..so,da masuk ke 3rd trimester..baby dah mula aktif.perut pun dah penuh sampai atas..cepat betol baby membesar..
Acara joget n breakdance dah makin rancak..baby suka joget malam2..siang2 ada juge tp tak la seaktif malam..sabor je..tak kisahla..yg penting baby aktif..=)
Selera makan sy merudum..sangat selective terhadap makanan..nasi memang paksa2 masuk mulut demi baby..moga segalanya dipermudahkan..

preparation?
patutnya bag dah nak kena stanby ni dlm keter kan..haha
tapi baru last week start shopping.
sgt2 blur bila jantina xtau ni..belek2 baju baby rasanya byk je yg mcm boboy nyer baju..
maklumla..ikut naluri en hubby..tp aku akan make sure xla terlalu nampak lelakinya..haha..beli 5 pasang dulu atas nasihat mak..
pastu ada la beli brg2 lain..nt la citer kat n3 lain..panjang no dah ni..

daa daa

No comments: