Friday, August 17, 2012

Beraya dlm Persoalan~

Salam kawan2..

mesti semua tgh beriyer2 n muka girang je kan sebab nak raya..haha
aku?
ni still kat opis lagi menunggu saat2 nak berjimba2 menyambut raya..
Petang ni plak sengaja plan keje ke site cek dokumen kat sana..
aku nak g site yg buat apartment Golden Sand kat MAhmodiah tu..
Nak cek dokumen diorg la kan..so,g site opis je,bukan nak tambak tanah hokey..
nasibla dekat je site tu n xyah redah hutan belantara n jem sesak kat jB ni..haha
xsabar nak g site ni sbb ni first time aku gi site time pregnant ni..
yela tu kan..org sumer sibuk xsabar nak raya aku plak terkedek2 nak g site..hahahaha

Ptg ni lepas balik site terus shoot ke balik kota tinggi..
shoot la sgt..aku nak singgah belikan tudung utk mak n my mil..
xbeli lagi buah tgn utk diorg.
Fil dah belikan kain pelikat..dia nak yg atlas tu tp kitorg dah belikan gajah duduk..
xpela kan =)
Abah aku blom beli..ingat nak belikan tuala baru..adik2 aku suka songlap tuala abah..benci..ni nt aku nak tulis nama bior diorg xsonglap tuala yg aku belikan abah..
nak singgah jusco tebrau n cari tshirt hubby skali..
susah sgt2 nak cari tshirt MrNaz ni..kulit nyer sgtla mulus sensitip xle pakai yg keras2..aduhaila..dulu memula ingat mengada,tp bila tgok kulit dia melelas2 merah2 kl pakai baju kain biasa,kesian plak..tu bukan mengada namanya..aduh..

cerita pasal nak raya,
aku dokla berangan2 tahun ni nak masak bagai ngan mak mertua mlm raya..
alkisahnye mil plak da nak pencen..cuti tahun xd sbb fil asik sakit tahun lepas..
majikan xbagi cuti awal even nak upl..jadinye diorg akan gerak dr pahang esok pagi..aku nak masak sorg2???
Takde daya la..-padahal xgeti nak masak lauk raya-hahaha
Awalnya mil soh order je..
ERkkk..rela aku ulang alik memasak kat kota..dapat gak aku bermalam raya ngan family aku n paling pnting dpt mkn masakan mak aku pagi raya..yeahhhh..
so,mak masakkan sekali utk kitorg..
jadi mlm ni da bole start tolong2 mak prepare pape yg patut..
-nak fill in cheese utk cheesetart,xsabar....-
esok mlm raya kitorg akan mengangkut lauk2 semua tu balik JB..
umah nenek..=)))

serious sgt xsabar nak beraya kali pertama ngan hubby..
baju raya pertama dah siap iron dah,tinggal nak pakai..excited tak??hahaha

ade kena mgena tak bebelan aku ni ngan title entry??haha
layan je la tgh mood menaip ni..

26 weeks pregnant dah aku..
dah mula rasa 'kepayahan' ibu mengandung..
da mula start xle jln laju..krem sana..krem sini..
aduhai baby mama..xsabar jumpa baby..
Actually Rabu lepas 15/08/12 g scan 3d/4d..
Result??amat mgejutkan kami..
1st dulu boboy...ni plak gigirl..
aduh..mana satu ini..
bikin pening..
hahaha..
Hubby terdiam seketika lepas scan tu..
maunya tak..beriyer2 da ingat boboy..tetibe dr kata gigirl..
takke terkejut..
Ingat xley terima hakikat,tapi bila sampai rumah tetibe suggest nama baby girl..
so,ok la kan..angin terkejut agaknya..
Tapi,berdasarkan mitos dahulu kala dan zaman moden ni ramai yg kata lelaki..
ntahle..
aku xkisah yg penting sihat & comel..hehe..mestila comel kan anak sendiri..ngehngehh
tgok muka baby..alahai tembamnyer..bulat..geram je..-jgn marah xletak sini..hehe-bajet org teringin no la kan nak tgok..heee
sabar ye baby lagi 14 weeks insyaAllah kita berjumpa..=)
xlama pun kan..
preparation..blom beli pape lagi tau..haha..
yg dah beli rocker ngan diaper bag je..-pelik x??haha
so,after raya mmg kitorg pulun nak soping brg keperluan baby n mak baby..
Mak pesan beli yg basic2 je dulu..baju xyah byk2..

Memang confirm la kan beraya nanti ramai yg tanya..
mak,akak aku pon mesti terkejut kl aku ckp pompuan..hehe
so,kena reka ayat la nak jawab ape kan..
-baby saje nak buat surprise..=)

-------------------------------------------------------------------------------

Raya ni beraya secara sederhana..awal2 selai je baju raya..sedih tau..haha..mcm budak kecik..punyela sedih shahdu bila hubby xd bonus time gaji aritu..slalu ade je..-slalu tu time tunang pun da sibuk ngabiskan duit hubby-hahahaa-duitmu duitku-
tetibe last minute bos hubby bagi bonus..maunyer xkejutan budaya..tapi aku ada baju raya pertama dan kedua je..cukupla kot sbb khamis da start keje..bole ulang2 pakai..he..beli kasut..pastu yg peliknya beli eyeliner ngan mascara..mak buyong nak melaram raya ni tau..hahahahahha..tetibe mood nak bersolek beriyer raya kang-beriyer la sgt kan..padahal org lain benda2 tu pakai hr2,aku ni da 3 tahun tak d benda2 tu..selekeh tak??huhu..adekah itu namanya pembawakan budak..hi..yela..aku xsuka pakai sbb nt payah nak tenyeh2 bila nak solat time keje..tp tetibe teringin nk pakai..kat rumah,cuti,xla payah nak bertenyeh2..heeee

Korg,

Selamat hari raya maaf zahir batin utk korg semua..maaf sbb slalu mengarut n buang masa korg baca entry2 aku ni..hhee..maaf juga kl ada idea2 n pendapat aku kat sini xberapa digemari dan sentap!..semoga ramadhan yg akan berlalu memberi keberkatan kepada kita semuadan syawal yg menjelma menjanjikan kebahagiaan dan ketenangan..
Hati2 di jalan raya and use ur money wisely =)




2 comments:

MisZ FyZa said...

slamat hari raya..:)..moge raya ibu lebey bermakne..

eh nk tanye..yana keje ape ye..sbb kate ade g site kn..company ape yek..sebok je nk tau. ;p

Riana said...

selamat hr raya gak utk fyza.
yana keje Kimlun.bukan qs tp handle ISO je..he..fyza dulu qs kan kat pelangi.actually bckground chemical tp sesat masuk construction.da rezeki..he..tu la..ni xtau larat x nak g site ni..redah slow2 steady n cool je la..hehe