Saturday, November 3, 2012

Kain Batik

Sy : Hello,mak buat ape tu..

Mak : Tgh bersiap2 ni nak pegi rewang...

Sy: Rumah sape kenduri?

Mak: 3 hr lepas abg ayer meninggal..

------------innalillah & al-fatihah..jiran aku meninggal sbb accident..ceritanya accident dgn kawan sendiri berhentam motor..kwn abg tu koma 20 hr..abg tu balik rumah mcm biasa lepas accident..mcm org sihat..xluka xape..lepas 20hr kwn dia sedar,kwn dia terkejut dpt tau dia kat rumah xd ape2..tak lama lepas tu abg ayer sakit2 dan tak bole urus diri sendiri pakai pampers muntah2 dlm 3 4 hr..seterusnya meninggal---

Yana: Kirim salam yer mak kat cik timah nt..

Mak : Yer..insyaAllah..sihat tak ni..

Sy: Sihat...mak sarapan ape td?

Mak : Mlm td kenduri umah cik timah makan roti jala..mak panaskan kuah jer..

Sy: Ooo..dap dap..abah g kebun ke??

Mak: A'ah..melodes (angkat kelapa sawit)..br potong buah semalam..

Sy: OOooo..tak balik tau mak mgu ni..keje ni..kat opis..lagipun nenek kat rumah..

Mak: Yer..xpe..jaga diri..pape telefon mak..eh..kain batik ada bape kat sana?

Sy: 3..cukupkan??

Mak: Ha..banyakler cukup (sambil mak gelak2kan aku...cis!)...mak dah belikan 4 dah..siap dah semua..

Sy: Ooo..sikit ea 3??hahahahahaha....mekasih byk2 mak..(dlm hati aku ckp syggg mak-i ni malu sikit)...kak yana ingat dah byk no 3 tu...kihkih..

Mak: Yela banyak..memang nak pakai byk..senang ada lebih....



*hihihihii..da nak bersalin pun nak kena ingatkan..hihihihi..malu i ngan mak i u..=P

1 comment:

orked violet said...

Innalillah..

tp yg Last2 psL kaen batik 2mmg sangat comeL. Sya kawen next year.skang pon cm maLu2 kLw nk ckp psL kawen like nk trnasfer keje pe sume.kdg2 t'imagine, cmne nk ckp kt mak nnti kLW pregnant.hehe.gataL kan..beLom kawen da berangan..hikhikhik

BTW, Sya br foLLow bLog kamu.free, visit/foLLow sya jugak ek
sya-orked.blogspot.com