Wednesday, May 15, 2013

Insuran untuk anak..

Assalamualaikum..

Isu berat hr ni..Tapi sebelum berat dikemudian hari, baik berat dulu sekarang..

Sesal dahulu pendapatan..sesal kemudian tidak berguna lagi..ceh..ko nak berperibahasa bagai plak kennnn..

We all sendiri dah ada utk diri we all sendiri..Walaupun cam paksa rela bayar tiap2 bulan kan..tp rela yg terpaksakan..
kl pape jadi sape yg nak tanggung..ko?mesti bukan kan..hee
Walau masing2 dah ada accident and illness cover by company tempat kitorg keje,tp da pencen nt mcm mana??takkan masa tu baru fikir nak buat..bapak lagi mahalkan..haha..so,berkorban la sikit..

Actually term insuran tu bole bawa mcm2 spekulasi..tp nak jadikan ianya tak spekulasi marilah kita buat insuran yg sebenarnya takaful..ala..cam ubat gigi..semua org kat mesia ni kan panggil colgate..diaper pun org panggil taram semua pampers kan..haha..ok..stop merepek..aku amik prudential..hubby pun..awalnya plan nak amik Great Eastern Takaful utk Aisyah,tp bila aku kaji2 balik beza Pru & GE ni makanya aku prefer Prudential kot..sbb pru lebih kepada medical card..i like it..mcm GE byk cover kat death n critical illness.utk ward and surgery kurg sikit..(xtaula kl aku yg silap)..sila cari agent2 utk menerangkannya yer sbb i bukan agen insuran..hee..lagi satu ikut la ko nyer contribution kan..

Lagi plak dah mmg aku n hubby dah amik prudential..so..proceed yg sama je la kan utk anak..lgpun agent aku tu slalu dpt award and jalan2 ke luar negara hasil kerje nya sbgai agent..makanya aku yakin dia agent yg the best..uhuuhu

Insuran ni ada org kata membazir..ada org kata tak perlu..ada org kata baik saving jer...tp ape ku peduli dgn ape org kata,,haha..sbb bila masalah jadi bukan org-org tu yg tolong aku pun..heeee..paling penting tak mau orang-org yg aku syg menanggung derita kl pape jadi kat aku..rezeki ada kat mana2??yela..ekau nak bagi ke aku duit kl pape jadi kat family aku..

Sekarang kan takaful2 ni pun canggih..plus saving..plus investment..takdela bodoh2 bayar kan..at least ada gak utk diri sendiri kl sesak2 akan dtg..duit insuran..tambah tabung haji..tambah public mutual..wah..takyahla Aisyah pinjam ptptipu (org kata bukan aku sbb aku budak mara) tu..haha..

'Aisyah belajar rajin2 nt masuk mrsm mcm mama..blajar cemerlang2 amik skim pelajar cemerlang pastu xyah bayar pun kat mara..syiokkk'-tapi mama kena la bayar skit sbb da masuk u tak berapa nak cemerlang kan..kihkih..tp sgt2la sikit 3k je kot nak compare ngan ptptn tu..pengsannnn...

Pastu pru tu ada bonus lagi kl excellent upsr,pmr,spm n bagai tu..

Tak pela..nama pun takaful..perkongsian..sape susah kita tolong..kita susah sama2 tolong..kl niat betul insyaAllah dapat pahalakan..=)

So proceed tuk Aisyah this month,,bulan depan start bayar..=)
Kesayangan hambe


No comments: