Wednesday, July 24, 2013

Puding Roti Aisyah Dhaniyah ~

Assalamualaikum..
Pose tak hari ni??hee

Pagi2 nak cerita pasal makanan..
haha..

Dari puasa pertama mengidam nak buat..sampai puasa ke 15 baru jadi..haihhh
Walaupun Aisyah menjerit2 nak berkepit je..ku gagahkan jua..
Maka dpatla aku merasa hasil tgn sendiri..
heee..

Ulang alik dapur jekla ngan babah dia..

Resipi simple je:

Telur 2 biji
Susu cair 1 tin
essence vanila 1 tsp
gula 4 sudu
Kacau semua ni..

Roti sapu dgn mentega..
Susun dlm loyang yg dah gris dgn mentega
cara nak susun ikut suka ye..aku belah2 4..pastu susun.

Da siap susun..tuang larutan yg atas tu..da mcm eksperimen kimia plak.haha

Utk kuah..aku mmg suka sgt kuah ni..

400ml fresh milk
2 sudu gula perang
2 sudu tepung kastard
sedikit essence vanila..

masukkan sikit2 kastard dlm susu..larutkan then panaskan atas api kecik..
sampai pekat mean da masak la tu..pekat ikut suka yer..

dah bole mkn..=)

Masa makan tu hubby aku bole cakap...
"apehal rasa roti.."

Aku pun selamba la jawab
"takkan puding roti rasa cranbery plak"

pffftt..

No comments: