Saturday, August 17, 2013

Aidilfitri 2013

Assalamualaikum...
Peh..raya dah basi baru nak cerita ek..haha...

Sebelum aku bebel byk2 marilah kita doakan saudara2 kita di Mesir.Moga Allah melindungi mereka dari kekejaman zionis laknatullah..amin..

Raya...erm..seronok..nama pun first time raya dengan anak kan..mau maknyer tak excited..tapi dlm excited2 aku tu..aku cam nyesal plak amik order cheesetart hrtu sbb sudahnya aku tak sempat nak tolong mak aku masak raya..padahal turn aku tolong mak aku..nasibla ada akak ipar yg baik hati..tolong mak sampai siap baru balik rumah mak sendiri..alhamdulillah..

Kalau ikutkan tahun ni turn aku beraya pertama dia rumah mak.kebetulan akak n abg aku plak turn rumah mertua..tapi sebab diorg kawin dekat2 jadi bole la bertoleransi kan..heee..xpela..tahun depan azam xnak buat lg..tp tahun depan blah suami plak kan...hurmm...sedih aku bila ingat balik..padahal mak aku tak kisah cuma ada la skit perasaan tak syok tu..xpela..da raya ke10 dah pon.haha
Pagi raya tu sebakul minta maaf.pewwww..

1st raya memang aku excited..excited sgt sampai lupa amik gambar bagai..ngam2 suami n parents balik solat raya aku siap pakai tudung..terus mintak ampun dulu ngan suami..alahai..pecah mcm2 rahsia..haha..mmg sentap la tp aku kan jenis pemaaf kan..ku maafkanmu suamiku senyap3 g singapore g beli tuttttt...hahha....apelah nak compare ngan aku yg suka lawan cakap dia..cakap jerit2 ngan suami..tak dengar cakap..nak menang je.alahai..he..ampun suamiku byk3..syg abg..

Mak abah ampunkan saya yer..peh..lupa nak amik gambar time ni.
Lps salam2 kami terus ke rumah ketua blok..org felda kan rumah ikut blog..hee..so yg ketua kita panggil ketua blog..kompol2 kat sana..nyesal tak bagi phone kat suami suh snap gmbar sekitar majlis.aku da sibuk dgn aisyah yg tgh melasak ni mmg tak dan la kan nak amik gambar.selalunya bermarhaban rumah kerumah tp ada yg request buat 1 tempat je sbb masing2 da xlarat nak berjalan tu kumpul 1 rumah..

Lepas da salam2 ngan anak beranak jiran tetangga aku g beraya umah kawan sepermainan masa kecik..ajak suami n anak je.parents bekmpung lg kat umah ketua..heee
Masa ni Aisyah dah cranky..laju2 balik rumah tidokan..sikit punya lama tido..
Tak bole jadi..maknyer kejot pukul3 sbb nak beraya ..hahah...gigih pusing kampung ada la 4 rumah dapat..hee..

Malam memang rehat je la..Aisyah demam.rentetan demam lepas nenek meninggal tu..kn kena campak tp lepas minum air kelapa hilang terus..tapi mlm raya tu la keluar semula.perasan pagi raya ke2 tu.kelam kabut aku g klinik.dengan mulut sakit lg Aisyah tu..memang hilang terus nafsu raya..huihhhh...
Okla..layan gambar..mcm kelaut nak menaip..peh..kelaut ko rasa da mcm rencana utusan malaysia dah panjangnya.hahahha


Ni lepas minta maaf..anak dara tido..

Kat rumah Tok Ketua ngan lampu ultraman..haha
Posing ala Aaron Ajiz
Ni je la family potret 1st raya..janji nak amik balik sendiri kat studio sendiri..hahaha
Gambar paling aku suka..2 cinta hatiku..
Masa ni penuh campak badan Aisyah tp muka mantain cun..hee
Family Mertua..diorg nak balik Temerloh da suami kata xjoin kesiankan Aisyah..
Ni Kaklong and Abg Kamal..adik aku yg 2 org tu mana geti beraya..pelik aku..
Kuarga aku..Adik aku Alif takde masa ni dah mula bertugas..Paklong Norizam amik gambar,hee

No comments: