Tuesday, August 20, 2013

Macam mana nak ajar anak berdikari?

Assalamualaikum..

Dah lama rasanya nak buat entry ni.tp kekangan masa tak sempat2.

Nak cerita pasal Aisyah yg over manja..nak berkepit ngn maknyer 24jam kecuali time g keje.

Aku kagum sangat mak2 yg ada anak tp bole tinggal anak2 main.maksud aku yg bawah setahun..mcm mana korg buat ek..aku da byk kali gak try biar je dia melalak tp sama gak..makin kuat melalak adela..alahai anak.

Kalau diam pun ada la 10 minit Aisyah tu main sendiri..tp pantang dengar suara maknyer..kelibat maknyer..terus melalak2 nk dukung..adekah aku yg manjakan dia sgt..

Sampai tahap baby sitter ngan mak mertua suh cari air jampi.haha..aku buat air jampi aku sendiri la..malas nak merepek2 ni.hee.

Ada tips tak?Camne korg buat ek..

3 comments:

Cik Puan Rara said...

princess pon mcm tu jugak dulu.kalau nk main pon kita kena ada sebelah dye.tp dh lama lama nanti dh besar sikit ok lah tu.

Sue said...

beza budak pompuan ngan budak laki kan.. anak sue tak de die kisah sue nk g mane.. hahahhahaha.. cuma die akan cuak n merengek klu nampak org bersiap pakai tudung bagai.. ingat nk berjalan.. atau mungkin juga beza budak bf ngan tak bf..sbb die bf tak lame.. 3 bulan dah stop bf..

lieyalatif said...

uih mencabar gak mcm tu raina...aisyah manje sgt2 nieh.....bukannye ape, nanti kite la payah nak buat keje rumah kan.....