Tuesday, September 3, 2013

Bestfriend.

Assalamualaikum..

Korg penah ada bestfriend tak..

Aku..mestilah ada..

Tapi bestfriend zaman belajar dah tak sama dengan bestfriend zaman dah kawin ni.hee

Dulu bole la nak berkepit dgn besttfriend 24 jam..lepas kawin mau sampai sentap2 sbb diabaikan bestfriend..gitu?? Kehkeh..padahal tak de masa da kan..lagi lagi bila ada anak ni..lagi la tak de masa.

Aku ramai la kawan..kawan felda..kawan mrsm..kwn utm..kwn keje..blom citer kawan yg jd rumet..kawan kpd kawan..hahhaa...kdg2 lupa nama sbb ramai sgt..hubby pun kata ramai nye kwn ko..haha..buktinya masa kawin hadiah menggunung..aku pun tak sangka ramai kwn2 felda yg dtg..alhamdulillah..

Tapi tak semua kawan itu sahabat kan..

So nak pendekkan cerita haritu aku beraya rumah bestfriend aku masa zaman kecik2 sampaila zaman utm..kami bersama dr zaman darjah 6 sampai zaman utm.masa kecik selalu lepak rumah dia sebab rumah dia ada tenet..hakhak..pastu tak geti nk blk rumah kena bebel ngan mak aku..padtu gang mengorat gak dia ni.tp selalu dia la yg dapat sbb dia cun aku tak.kehkeh..sampai ada sorg mamat tu dia suka tp mamat tu suka kat aku..aku pun pelik..tp aku sanggup tolak cinta mamat tu sbb dia...kuih kuih...nasib baik gak sbb mamat tu playboy..huhuk..aku masuk utm dulu..dia masuk matrik..pastu dia pun sambung kat utm.aku amik chem eng dia plak amik chemistry..selalulah lepak2 bilik dia..dan dia lepak2 bilik aku..bila final year dia bilik sorg..lg la senang aku melepak2 ngan dia..selalu petang2 layan goreng pisang..mkn aiskrim kat meranti..da mcm kapel ko tau tak..hehe..walaupun masa tu dia ada bf..tp bf dia pun kwn sekampung kami..so jgn harapla ko nk bdating selalu..mmg aku reportla..

Tapi kami terpisah jauh lepas abis utm..dia keje kat klang..aku plak setia di jB.

Masa tu la byk benda sentap jadi..yela..dia dgn dunia dia..aku dgn dunia aku..da tak sama.lg2 bila dia ada bf..masa tu aku single lg.hikhik..n lagi parah bila dia tglkan pakwe sekampung tu.hahhaha..sbb aku mcm tak setujula..tp..xd jodoh..takkan aku plak nak kapel ngan ex dia tu..hakhak..ex dia siap marah aku lg sbb xbgtau yg dia ada bf lain..peh..aku plak yg kena.

Tapi aku redhalah..teruskan kehidupan mcm biasa..dan aku ada bestfriend lg sorg..dia keje pasir gudang..dia mesti tgh baca ni..kahkah..

So dlm keredha an aku melangkah la menuju kedepan..heee..poyo nya ayat..

Aku rasa makin jauh..makin jauh..dan hati aku makin jauh..

Sampai masa dia tunang aku sampai lambat..masa dia nikah aku lambat..dan aku tebus semua tu dgn menjadi pengapit dia masa dia kawin.heee..n cupcake free..

Aku tau aku jahat sbb abaikan dia..yela masa tu pun dia sibuk dgn family..

Bila dia preggy aku tak amik tau sgt pun pasal dia..sampaila masa dia nak deliver..aku tak tau pun..tp mlm tu aku rasa mcm dia da nak bersalin..walaupun aku xcall n sms langsung dia..

Bila aku call tak berjawab..betul..dia tgh bertarung nak lahirkan baby dia..punyela kuat instinct aku kat dia..huhu..menangis2 aku masa tu..

Alhamdulillah..

Lepas ada baby..baru kami merapatkan kembali hubungan..aku terus terang dgn semua yg terjadi..dia pun minta maaf..aku pun minta maaf..alahai..

Dan aku bersyukur..aku sampai gak rumah dia weekend haritu..walau jauh kuredah jua..hikhik..

Sayang ko zeha..

Pada bestfren lg sorg tu..yg duduk pgudang tu..I pun syg u..nt I buat n3 pasal u plak.hikhik

*org sibuk pasal harga minyak naik..haha

1 comment:

Aida & Riana said...

hahahah..dh baca..cite pasal i kang, lg byk yg sentap2nye..mau kena buat 4 5 episod