Tuesday, October 1, 2013

Aisyah Dhaniyah dah 10 bulan..cepatnye lahai anak besorrrr

Assalamualaikum..

Lama tak jenguk blog..tp I tetap bw blog2 u all.hee

Actually jalan2 ke langkawi haritu..huh..letihnya bukan main..tapi aisyah relax je.maknyer yg mcm2 sakit.dr demam.ke breast engorged..adohh..ni pun xbaik lg..xpe.nt story satu2 di entry yg satu2..

sorry gambar blur..pose dlm bf room kat klinik.hee

Khamis lepas checkup Aisyah..ingatkan ada injek..takde rupenyer..heee

Aisyah sekarang 8.6kg..naik 400g je dr yg lepas..2 bulan 400g..budak dah meligat..susu pun main2 sekarang.

Perkembangan lain seperti kanak2 lain seusia..agaknyerla..hee.tapi aku rasa dia normal..

Gigi da nak masuk gigi ke 5 & 6..baru nak keluar 2 yg kiri kanan blah atas..

Aisyah still merangkak dengan kelajuan maksimum..haha..

Diri paling lama practice mlm td 5 saat..maknye kira hokeh,,haha..

Tapi cepat2 duduk merangkak lagi laju katanya..heee

Susahnya hoi nak practice jalan sbb dia beratkan montot..hahaha
Tapi selalu nampak dia practice sendiri meniti kat kerusi..kipas diri..gerobok..sambil mengemas..

Tersangatla kuat bebelannya..kecoh..ntah hape2 la..tp i like..hrtu gi rumah mbr hubby..biasala Aisyah kl kat rumah org excited..bisingla kan..mbr hubby bole cakap..bising nyer..tp mcm gurau2 la..sbb dia pun ada 3 anak..tp i is sentap..bluweekkk

Bila happy asik sebut papa..tp time lapar..busuk..mama mama mama mnjerit2..

Belom detect perkataan lain lg..hehe..sbb kurg difahami maksudnya..tp selalu dengar dia sebut umi..haha
nak panggil aku umi ke..ihihihi

Sangat exsaited kl nampak kucing..tp sgt tak suka ngan patung kucing yg kat pasar mlm tu.
en hubby beli hrtu punya la dia takut..Jadi bahan la letak tengah pintu so tak la dia ke dapur..ngeh3..kejam..

Pelik juga kenapa dia takut padahal kucing hidup dia relax je pegang..mungkin nampak mcm alien kot..ahahhah


My 10 months Aisyah Dhaniyah

Aisyah sekarang makin hover manja..redha sudah la..kl tak mau stress..

Aku try ajar.. tinggal atas highchair time masak n letak mainan memang takde kesan la..

Meraung2 cam kena blasah je rupanya..

Memula biorla, org kata bior..10 minit hoi ko sanggup dengar anak ko teresak2 melolong2 berendam air mata..lahai anak..takpela..manja la sayang..nt da besor nak pegi obersea takle nak manja2 da..erkk..hahaha


Kesayangan mama bambam bucuk..
Selain yg kat atas ada satu habit Aisyah yg memang ngikut aku..tp aku buat time ngandung dulu je..aku akan tepuk2 peha aku kl nak apa2 dr hubby n hubby xlayan..bole imagine tak..ha..mcm tu la Aisyah buat kl dia bangun2 aku xd sebelah dia..lawak..mmg jd bahan bapaknye ngejek maknyer..haha

Pastu smlm aku tergembeng masa soping ngan hubby..terus hubby cakap..patutla Aisyah gembeng..ikut maknyer..pffffttt..
aku mmg sensitif hokeh..hoho..

Ape2 pun..aku bersyukur anak aku berkembang dengan normal ikut graf..sihat..walau baru2 ni tetiba Aisyah kena ruam plak kat popo dia..sejak balik langkawi haritu..selama 10 bulan xpenah sensitif apa2..selalu ada merah2 sapu sudo cream terus hilang..ni xhilang2 gak2..rasanya dia kalah denga air laut haritu masa berendam kat langkawi..sungguh resah gelisah hati aku..baru try drapolin ek nama cream pink tu..tgok 2 hari mcm da ok skit.harap ok la..

Moga anak mama terus membesar dengan sihat..riang dan gembira..maafkan mama tak jadi the best mama..Tapi mama try the best ye sayang.. 


No comments: