Friday, September 21, 2012

Baby 31 Weeks

Salam my blog n kawan2.. Diam tak diam,pejam celik pejam celik..ape lagi perkataan nak keluar...tetiberrrr jer my baby dah 31 weeks dlm my womb ni..ihihi..kejap je da besor.. Bila tgok baby ticker tu lagi la rasa cuaknyer,aik,tgl 60++ days je lagi nak bersalin..cuak + xsabar nak tgok baby..yeahh Last week check-up-10/9/12..apeda baru nak update: berat : suka sgt berat naik byk..previously xnaik pon masa bulan puasa tu..risau. so haritu timbang 69.9kg..naik 1.8kg..yeahh (makin kembang ler,..hihi...xkisahla asal babyku sihat) HB : 11.6..sgt lega..tektik kotor,sila makan iron tablet sblm g cekup..hahaha Urine:xd problem.. Heartbeat baby :142/minit yg lain xd masalah..cekup masa tu pon kejap je xsampai sejam dah siap..ehe..da kena start tick pantau movement baby.. Komen aku (saje nak komen keje org kan)..haha Slalu baca blog2 org lain kata bila da masuk 7 month nurse akan pesan sediakan bag baby bagai kan..aku tunggu la molot nurse tu pesan gitu tp xd pon..grrr..pastu sibuk dok borak ngan nurse lagi satu pasal family dia bapak dia sakit dia la kena bawak p spital ape la tu la..ee..geram u..plsla jgn citer personal depan patient..kan ke mengaibkan diri sendiri..nasib aku xkenal family dia..sadis tol..so,penjawat2 awam swasta atau bekerja sendiri di luar sana,jgn citer hal family yg agak2 buruk tu depan org yg kita xkenal ok..cian kat family kita..siapala kita tanpa mereka..ha..kan da bebel.. so,lps cek-up terus ke opis,belek2 balik buku pink,nurse tu just cop tanda2 nak bersalin n tulis suh prepare utk bersalin..dia tulis je kat situ xcakap..aku nak dia ckp,kan lagi feeling2 gitu..hhe..sabor je..so,rerajinla belek buku pink tu ok..=) simptom-simptom skrg ni.. selera makan: skrg selera naik balik..kuat makan..pantang jumpa benda manis..bahaya ni..so cover ngan bergelen2 air masak sblm tido..pastu tgh2 mlm mesti asik bangun g toilet..seksa giler nak bangun biler pundi kencing da penuh..ehe baby: oh my baby..sgt aktif..siang2 aktif..mlm2 apetah lagi..sgt suka..sampai senak2 perut dibuatnya..sampai hubby kata,ok ke baby gerak gitu..bkan dia sakit ker sbb tu dia gerak2..ooh my hubby..baby dah xsabar nak kuar tu syg..hehee..sabar baby..kuar ikut date k..bole?? lain2:mmg makin mudah sentap bila da makin boyot ni..smlm g site visit.kan jb ni slalu hujan skrg ni,sampai site nak masuk jalan lopak2,mintak la site supervisor tu amik aku naik pajero company..dia bole kata,lu jalan kaki la..grrr..aku terus la ckpp..i mngandung ok u nak suh i jalan jauh2..masa tu hubby ada..serius rasa mcm nak nagis tp tahan dulu tak sabar nak tgok muke mamat tu..redah je sampai pondok buruk tu abis keter aku..terkebil2 bijik mata dia bila tgok perut besar aku ni..tp aku mentennn je lagik buat keje cepat2..dokumen dahla mcm hampeh..geram betul..bila da siap adela dekat 15 minit aku diam dlm keter..nasib hubby keluar mcm2 citer kamen rider transformer dia so dia xperasan aku diam..da jauh sikit baru aku bebel tanpa henti pasal mamat td tu..sedih wehhhh..dok terngiang2 telinga ni bila ingat balik ape dia ckp..vongok!! lain2 simptom: ni mmg 1 smptom ni dr awal pegnen dah ade..kesengalan tulang temulang.. bila dah baring nak bangun mmg seksa..ape yg aku kena buat ialah,mengiring ke kanan,pastu bangun slow2 sambil pgg katil..kl silap cara urat akan rasa mcm kena tarik..peh..sabar..sabar..dengar cara cite cam senang je kan tp nak mengiring tu kena hati2 betul2 n amik masa lebih kurang 5-10 saat..kire ko!..hahaa kdg2 rasa,aku sorg ke yg mcm ni..dengar org lain citer xd pon..aku ni kurg kalsium ke ape??adehaii..skrg nak jalan pun da xmcm dlu..mmg slow lenggang kangkung la..bila da duduk lama nak bangun mmg seksa giler..dr duduk nak banun kena diri kejap dlm 4 saat..patu baru bole jalan slow2..haha..da mcm acara perbarisan kl nak kuar g toilet tu..ihihihih panjang plak aku bebel dlm malas2 nak update..ehhe.. dah dulu la..

No comments: