Friday, July 12, 2013

Ramadhan Pertama Sebagai Mama..

Assalamualaikum..

Salam Ramadhan untuk semua..
Sory sgt dah hari ke3 baru nak wish..better than never kannnnn..haha
Moga ibadah semua diberkati yer..

Marilah sama2 kita mencuba sedaya upaya utk mengkhatamkan quran di bulan yg mulia ni.
Sekian dari Ustazah Yana..heeee..

Ok..berbalik pada tajuk..
Ramadhan pertama sebagai mama..
huhu..da bersilat gaya ape la aku..haha..baru sorg kot..huhu..
Aisyah 7 bulan setengah dah..
Da pandai duduk..merangkak slow2 lagi..
Tak sabar kan nak tgu laju..haha
Memang berpeluh la..
Malam2 mesti bangun dok buat exercise atas badan mama ngan babahnyer..
Aisyah memang suka bangun malam..
Agaknya masa preggy aku suka bangun malam2..
ha..da mengikut plak..
Pastu suka buat projek mega mlm2..
aduhai..kesian aku nak istinjakkan dia..haha..
yela..sejuk kan..
tapi dia selamber je...pffftt
nampaknya aku da terkeluar tajuk lagi..haha

Ramadhan pertama buat nasi ayam utk hubby..
tak sangka aku akhirnya berjaya aku buatkan hubbyku nasi ayam..
dan barulah aku perasan teramatla senang menu2 gitu..sbb guna fresh vegetable xyah masak.haha
setakat perap ayam..buat sup ngan stok ayam n msk nasik serta sambal simple2 tu..
Nasi masak..hubby bukak periuk sbb nak tgok nasi..tetibe cakap..'dah bole resign..bisnes nasi ayam'
sabo je aku..

Sblm masak tu aku da 'jaga'kan aisyah dari pagi..
dengan harapan dia tidola time aku nak masak..
dan harapan tinggal harapan..dia pun nak sekali masak 1 ramadhan ngan aku..haihla anakkkk..
Letak dlm walker...5 minit je ok sengih2..
Maknyer duk sebelah je pun dia terjerit2 mintak dukung.
Alahai..so..sila lah babah nengok kan aisyah ni..
Babah layan Aisyah dan mama masak..
Sesekali merengek nak ngan mak nyer gak..tp aku biarkan je..pandai2le babahnyer..haha

Hampir siap,adela lagi sikit2 nak preparekan..
Aisyah da melolong2 nak mengempeng..
Maka dukung dia sambil prepare pinggan..buat air..
yg pelik bila maknyer da dukung..bole plak diam..seronok tgok maknyer amik itu ini..
Aisyah2..awak tu 9kg tau..sob sob..

Penat?..memang penat..
Tapi happy..sangat happy...
Lagi2 bila hubby kekenyangan lepas mkn.
haha..dan membuncit..kih kih..
Risau aku nengok buncitnya..sampai kata nak pinjam girdleku..bahahaaa

Kesimpulannya..bole la cepat2 tambah lagi kan supaya lebih bahagia..hek ele..hahahaha..lagi lari tajuk..


Happy Ramadhan semua..dari saya budak tembam =)

Gang Gaduh Mama..Aisyah Dhaniyah..

Aku ni memang dah berdosa ngan blog ni..uhu..terbiar je..haha

2 comments:

MisZ FyZa said...

Salam ramadhan juge riana..lame x update blog kn..hee

Unknown said...

slmt bpose riana.... aisyah punye rmbut tu.. ishhh geramm