Tuesday, April 2, 2013

Breastfeed gak ker?

Salam.

April dah ekk..cepatnye masa berlalu...berjalan..meninggalkan aku..arrgghhh..

Ha..ni citer semlaam punyer.
Agak2 cam menarik barulah sibuk kan nak up n3..hehe..-menarik ker?-

Smlm turun2 lif terus terpacak bawah layby cs tu.
menunggu husband tercinta.
Tu la saat paling best sbb balik keje kan..xsabar gitu nak amik Aisyah kat umah akak sepupu.
yeahh..

Dlm menunggu2 hubby dgn muke beriyer2 sambil memunggah beg bagai,
tetibe..

'Breastfeed gak ker??'

Aku terpinga2 jap..
telinga cam dengor tak dengor kan sbb sibuk tgok gambor anak dlm hp..
heeee.

'ape dia?'..eceh..aku membalas ngan kesopanan..

Rupenye sorg kakak ni tanya aku..-akak la kot ke sebaya2 la kot-
mungkin sbb nampak aku bawak beg autumzs bunga2 tu.-yg selalu klik2 kat opis sibuk tanya-
Aku terus la menjawab ngan muka bangga sekali..

'ha ah..sy breastfeed..'..sambil tersenyum..
dia tanya anak aku bape bulan -4 bulan-

Aku plak tanya dia keje mana -maybank-katanya...

Tak sempat borak panjang..husband dia pun sampai..
Sambil tu sempatla aku nampak dia bawak cooler bag..
Rasa2cam medela cooler bag...

Rasanya first time terserempak ngan dia ni..

Bila citer kat hubby terus story kat hubby la cam gayer -bajet ko sorg breastfeed-..ahhaha
Serious masa ni aku rasa cam bangga skit la kat hubby aku ada gang kat cs tu yg dok memunggah2 bag susu gi balik keje...ihihii..
Terus ckp kat hubby -mesti dia pakai freestyle kan-sambil2 buat isyarat aku nak pakai pump karen..
malas da nak manual..penat-alasan-
Hubby pun ckp..kl da d yg karen yg manual nak buat ape..
aku ckp..
Buatla pakai dlm keter..
haha...
Tapi aku xkisah pun..manual2 ni pun aku tak kisah yg penting semangat tu kan..
keje pun xla bz sgt sempat la manual tu sambil2..
InsyaAllah anak no-2 kang beli karen -hahahaha..-mcm cepat no je bunyik anak no2 tu kan-lalalala

Setakat ni Aisyah masih 90% breastmilk 10%.FM.stok hr ni utk bekalan hr esok..
Takpe..aku sgt2 bersyukur ngan rezeki yg ada..Alhamdulillah..


3 comments:

Nadt said...

seronok bila ada geng kan. :) nadt pun jadik semangat nak bf sebab ramai kawan2 keja ni yg sama2 gigih mengepam. kalau terskip jadual mengepam, ada yg akan remind kan. anyway, good luck for your breastfeeding journey!

lina said...

anak saya aritu mcm dah nak kurang minum FM. Tapi sekarang ni me & hubby pelik dia macam tak cukup susu. Sehari dah 2-3x topup FM balik. Badan dia memang semangat. Some said macam budak 6 months ++ padahal next week baru 4 months. Dah ade sign nak mkn. Tapi kita takut usus dia tak sedia lagi. huhu..

Riana said...

Tu la line..kat opis pun dlm2 cool paksa diri pam cukupkan 3 oz skali pump..mlm mmg asik ngamuk je Aisyah..skrg dia da pandai da nak capai2 ape yg kita mkn..bila tgok kita mkn alahai mengecap2 mulut..kesian..atok n nenek dia da xsabor2 nak bagi biskut.haihh la...haha..mlm2 skrg mmg yana terpaksa bancuh FM..tapi dia minum sikit je asal hilang haus..pastu dok selak2 baju aknyer ni...haihla anak..